lørdag den 23. april 2016
Om afgangs-projektet.
Jeg undersøger samspillet mellem intuition og vilje i den skabende proces.
Jeg har udvalgt to for hinanden fremmede materialer til mit afgangsprojekt; det formløse og uprætentiøse fugeskum og den skønne, blanke og feminine organza. Med dem har jeg skabt en række objekter, der på forskellig vis undersøger de formelle muligheder, der opstår i spændingsfeltet mellem den stringente, rene flade og det amorfe og udefinerede.
Objekterne har en sær dobbelt-karakter, der vibrerer mellem det organiske, kropslige og det syntetiske. De kan minde om oversize smykker og/eller kropsdele, membraner eller mødomme.
Mit projekt er en hyldest til det feminine, forstået som en intuitiv og kraftfuld kvalitet.
Min metode er at lade intuitionen guide viljen - ikke omvendt - frem imod en frugtbargørelse af den skabende proces.
mandag den 11. april 2016
Afgangsprojekt - Proces
Etape 14
Amorf og stringent form i organza og fugeskum.
Den udspændte organza som en stringent flade.
Den knudrede, kvældende, amorfe fugeskum.
Amorf og stringent form i organza og fugeskum.
Den udspændte organza som en stringent flade.
Den knudrede, kvældende, amorfe fugeskum.
Afgangsprojekt - Proces
Etape 13
Jeg former brysthulen over en fældet træstamme.
Arbejder med, hvordan jeg kan integrere organza'en.
Og overvejer hvilken rolle den skal spille i forhold til mit andet materiale - fugeskummet.
Jeg former brysthulen over en fældet træstamme.
Arbejder med, hvordan jeg kan integrere organza'en.
Og overvejer hvilken rolle den skal spille i forhold til mit andet materiale - fugeskummet.
Afgangsprojekt - Proces
Etape 12
Rygsøjlen.
På en af kropsskallerne - en grund-skal, har jeg har lagt hvirvler i.
I en skum-overflade, som er "punkteret" ved en udglatning, med en flad behandsket hånd.
Rygsøjlen.
På en af kropsskallerne - en grund-skal, har jeg har lagt hvirvler i.
I en skum-overflade, som er "punkteret" ved en udglatning, med en flad behandsket hånd.
søndag den 10. april 2016
Afgangsprojekt - Proces
Etape 10
Krops-skaller.
Jeg laver organisk formede flader, med symmetriske ornamenter.
Fladerne bøjer jeg i form, når de er overflade-tørre.
Plastik og fugeskum "smelter" sammen og giver en hindeagtig overflade.
Krops-skaller.
Jeg laver organisk formede flader, med symmetriske ornamenter.
Fladerne bøjer jeg i form, når de er overflade-tørre.
Plastik og fugeskum "smelter" sammen og giver en hindeagtig overflade.
Afgangsprojekt - Proces
Etape 9
Jeg graver form-huller i jorden, som objektet ligger i, mens jeg sprayer.
Formen vokser sig rummelig - krans for krans.
Jeg graver form-huller i jorden, som objektet ligger i, mens jeg sprayer.
Formen vokser sig rummelig - krans for krans.
Afgangsprojekt - Proces
Etape 6
Afprøvninger med organza - i store kropsrelaterede cirkler, hvor stoffet spænder sig
stramt ud i en stringent flade.
Og et eksempel på en tyk massiv flade af fugeskums-kugler, som "efterhæver" under plastikken og giver en nopret, glat, blank og hård overflade.
Afprøvninger med organza - i store kropsrelaterede cirkler, hvor stoffet spænder sig
stramt ud i en stringent flade.
Og et eksempel på en tyk massiv flade af fugeskums-kugler, som "efterhæver" under plastikken og giver en nopret, glat, blank og hård overflade.
Abonner på:
Opslag (Atom)